INSTRUMENT : BATTERIE, SAXOPHONES, CONTREBASSE

FORMATIONS

trio M.O.M

Louis Moutin batterie, Jowee Omicil saxophones, François Moutin contrebasse

M.O.M

Louis Moutin batterie Jowee Omicil saxophones
François Moutin contrebasse

L’origine du trio M.O.M., c’est une rencontre inattendue sur le plateau de tournage de la série Netflix « The Eddy ».

Entre Jowee Omicil et Louis Moutin, la connexion est immédiate, instinctive.François Moutin, de passage à Paris à la fin du tournage, se joint à Jowee et Louis pour quelques home-sessions.

Le trio y improvise en toute liberté sans aucune convention préalable, porté dans l’instant par le fil de l’imagination et par l’écoute collective.

Un son surgit, des mélodies naissent.

Un univers s’ouvre, au point d’équilibre des trois personnalités.

Naturellement, la créativité du trio semble couler de source, aussi fluide que jubilatoire. M.O.M., c’est une musique à la fois joyeuse, intense, profonde et spontanée.

Quelques mois plus tard, pas de cadre, pas de contrainte, on ouvre les portes en grand.

M.O.M, sous-entendu Moutin / Omicil / Moutin, où la réunion de trois « mômes » bien décidés à en découdre autour de tout ce que peut apporter cette musique.

Après les premiers rendez-vous à deux entre Jowee Omicil et Louis Moutin, on revient aux fondamentaux du jazz, les vibrations sont bonnes, l’envie est là, l’enthousiasme déborde…

Il ne manque plus que François, jumeau et complice, pour apporter le feutre velours à ces vibrations intenses.

Les rencontres se multiplient entre nos trois mômes, tout prend forme mais avec une véritable volonté de laisser faire, de laisser l’autre faire.

Pas de cadre, pas de contrainte, on ouvre les portes en grand.

On ouvre et on déploie le studio comme un origami, quatre journées dans le magnifique espace de Sextan, pour une musique intensément libre.

Discographie

M.O.M

Vidéos

EN

M.O.M

Louis Moutin – drums

Jowee Omicil – saxophones

François Moutin – double bass

The origin of the trio M.O.M. lies in an unexpected encounter on the set of the Netflix series The Eddy.

Between Jowee Omicil and Louis Moutin, the connection was immediate and instinctive. Shortly after, François Moutin, passing through Paris at the end of the filming, joined Jowee and Louis for a few home sessions.

During these sessions, the trio improvised freely, with no prior conventions, guided purely by imagination and collective listening in the moment.

A sound emerged, melodies were born.

An entire universe opened up, balanced perfectly between the three distinct personalities.

The trio’s creativity seems to flow naturally—fluid, exuberant, and jubilant. M.O.M. is music that is simultaneously joyful, intense, profound, and spontaneous.

A few months later, with no framework or constraints, they threw the doors wide open.

M.O.M., an abbreviation for Moutin / Omicil / Moutin, represents the reunion of three “kids” (“mômes” in French), determined to explore the endless possibilities this music has to offer.

After the initial duo meetings between Jowee Omicil and Louis Moutin, they returned to the fundamentals of jazz. The vibes were good, the desire was there, and enthusiasm overflowed.

All that was missing was François Moutin, Louis’ twin brother and musical accomplice, to add a velvet touch to these intense vibrations.

The encounters multiplied between the three “kids,” and everything began to take shape—yet with a true determination to let things unfold naturally, to give each other space.

No framework, no constraints—doors flung wide open.

They unfolded and expanded the studio like an origami creation, recording for four days in the magnificent Sextan studio, producing music that is intensely free.